Veelgestelde vragen over Synofit
Op deze pagina leest u enkele veelgestelde vragen over Synofit. Mist u een vraag of hebt u behoefte aan een persoonlijk, specifiek antwoord? Neem dan even contact op via de contactpagina.
Scroll naar:
Vragen over het gebruik van Synofit
Vragen over het bewaren van Synofit
Vragen over bijwerkingen van Synofit en het gebruik van medicatie
Vragen over de herkomst van Synofit
Vragen over zorgverzekeraars en het voorschrijven van Synofit
Vragen over onderzoek met Synofit
Vragen over de klantenservice van Synofit en klachten over Synofit
Vragen over het gebruik van Synofit
Wat wordt er bedoeld met een ‘opbouwkuur’ en met een ‘onderhoudsdosering’?
Wanneer uw gewrichten wel wat extra’s kunnen gebruiken, moet er altijd gestart worden met een opbouwkuur. De opbouwkuur bestaat uit een dagelijkse inname van 10 ml Synofit Vloeibaar óf 3 Synofit Vloeibaar Capsules gedurende 40 dagen (indien nodig maximaal 80 dagen). Het is aan te raden om hiervoor de verpakking van 400 ml Synofit Vloeibaar of die van 120 Synofit Vloeibaar Capsules te gebruiken: hierin zit precies genoeg voor een opbouwkuur van 40 dagen.
Wanneer u na deze opbouwkuur tevreden bent, kunt u overstappen op de onderhoudsdosering. Soms is dat al na minder dan 40 dagen het geval: dit is voor iedereen een persoonlijke afweging. De onderhoudsdosering is aanzienlijk goedkoper in gebruik, maar behoudt bij de meeste gebruikers wel het verzorgingsniveau voor uw gewrichten. De onderhoudsdosering bestaat uit een dagelijkse inname van 5 ml Synofit Vloeibaar óf 2 Synofit Vloeibaar Capsules (sommigen kunnen zelfs teruggaan naar 1 capsule per dag). Speciaal voor de onderhoudsdosering bestaat er ook een verpakking met 200 ml Synofit Vloeibaar: dit is precies genoeg voor 40 dagen onderhoudskuur. Bijna alle tevreden Synofit-gebruikers kiezen er uiteindelijk voor om Synofit altijd te blijven gebruiken in de onderhoudsdosering, omdat helemaal stoppen met Synofit vrijwel altijd leidt tot een aanzienlijk mindere tevredenheid. Om dán weer op het goede tevredenheidsniveau te komen, moet meestal eerst weer een opbouwkuur gevolgd worden.
Let op: het is niet aan te raden om de onderhoudsdosering te volgen met een verpakking van 400 ml Synofit Vloeibaar, omdat Synofit Vloeibaar na opening ongeveer 50 dagen stabiel blijft. Deze verpakking is dus niet geschikt om gedurende 80 dagen voor de onderhoudsdosering te gebruiken! Met de Synofit Vloeibaar Capsules is dit overigens niet het geval: u kunt gerust de verpakking van 120 Synofit Vloeibaar Capsules gebruiken voor de onderhoudsdosering, de houdbaarheid speelt bij dit product geen rol.
Kan ik de opbouwkuur tussentijds stoppen en later weer doorgaan?
Het advies is om de opbouwkuur volledig af te maken en dus niet tussentijds te onderbreken. Het volgen van een volledige kuur geeft immers de beste verzorging, omdat de actieve bestanddelen die tijd nodig hebben om hun werk te doen. Als u de opbouwkuur toch onderbreekt, is de kans groot dat Synofit bij u niet tot tevredenheid leidt. Als u eenmaal tevreden bent, kunt u wél proberen over te stappen op de onderhoudsdosering, maar helemaal onderbreken wordt dus sterk afgeraden.
Overigens is de houdbaarheid van Synofit Vloeibaar beperkt, zodat er weinig speelruimte is om de opbouwkuur tijdelijk te onderbreken. Zie tevens de vorige en de volgende vraag.
Kan ik Synofit met water innemen?
Het is geen probleem om Synofit met wat water in te nemen. Ook andere dranken kunnen gebruikt worden om Synofit mee in te nemen.
Wat moet ik doen als ik een dosis vergeten ben in te nemen?
Dit is een fenomeen wat iedere Synofit-gebruiker wel eens overkomt. Het is altijd aan te bevelen om de vergeten dosis alsnog in te nemen. Bij een vergeten ochtenddosis zou u het alsnog kunnen innemen bij de lunch, bij een vergeten lunchdosis zou u het alsnog kunnen innemen bij het avondeten, en bij een vergeten avonddosis kunt u het alsnog met wat water innemen vlak voor het slapengaan.
Vragen over het bewaren van Synofit
Hoe lang blijft een geopende flacon Synofit Vloeibaar goed?
Synofit is een 100% puur natuur-product. Vijftig dagen na opening van de flacon gaat de werking dan ook langzaam afnemen. Het advies is daarom om een eenmaal gestarte kuur helemaal af te maken. Dus tot de flacon helemaal leeg is. Belangrijk is wel om de flacon volgens de aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing te bewaren. Dus altijd de dop stevig op de flacon draaien en Synofit goed gekoeld en droog bewaren. Het is ook belangrijk om steeds vóór gebruik de gesloten flacon goed te schudden!
Moet Synofit Vloeibaar in de koelkast bewaard worden?
De flacon moet in de gesloten verpakking op een koele en droge plaats bewaard worden. Een koelkast is uiteraard een perfecte bewaarplek. Let er ook op, dat de dop altijd stevig op de flacon aangedraaid is.
Hoe lang blijft een geopende verpakking met Synofit Vloeibaar Capsules goed?
Voor de Synofit Vloeibaar Capsules maakt het niet uit of de verpakking al geopend is of niet: de houdbaarheidsdatum op het doosje geldt altijd.
Het is voor de houdbaarheid van het product wel belangrijk dat de Synofit Vloeibaar Capsules niet blootgesteld worden aan direct zonlicht. Bewaren op kamertemperatuur is prima, in de koelkast is dus niet per se nodig.
Vragen over bijwerkingen van Synofit en het gebruik van medicatie
Kunnen er bijwerkingen optreden tijdens Synofit-gebruik?
Vanuit de gebruikerservaringen met Synofit zijn er, naast allergische reacties tegen weekdieren (of schelpdieren) en problemen bij mensen met grote galstenen, weinig bijwerkingen bekend.
Enkele Synofit-gebruikers hebben misselijkheid, last van maagzuur of reflux vlak na inname gemeld. Het advies is dan om Synofit eventueel een periode tijdens de maaltijd te gebruiken (dus afwijkend van het standaard gebruiksadvies). Deze ongemakken verdwijnen dan.
In de literatuur over de Groenlipmossel zijn geen ernstige bijwerkingen en interacties met medicijnen bekend. Van Curcumine zijn naast de problematiek met grote galstenen geen bijwerkingen gerapporteerd in de literatuur, ook niet na langdurige inname.
Als u toch een niet door ons beschreven bijwerking denkt te ervaren, neem dan direct contact op met ons.
Hoe weet ik of een bepaald verschijnsel een bijwerking van Synofit is?
Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat uw lichaam anders reageert op Synofit dan dat van andere gebruikers.
Als u géén weekdierallergie of schelpdierallergie heeft (dit kunt u laten controleren via de huisarts) en er géén grote galstenen in uw galblaas aanwezig zijn (dit kunt u ook laten controleren via de huisarts), dan is er maar één manier om vast te stellen of de verschijnselen van Synofit afkomstig zijn. Als u (tijdelijk, bijvoorbeeld 3 weken) met Synofit stopt, en de verschijnselen (tijdelijk, parallel aan de stopperiode) afnemen of verdwijnen, dan is dit een eerste indicatie dat de verschijnselen mogelijk met Synofit te maken hebben. Als u daarna weer met Synofit begint, en de verschijnselen nemen weer toe of komen terug, dan is de kans wel degelijk groot dat de verschijnselen inderdaad door Synofit ontstaan zijn. Neem dan altijd direct contact op met ons.
Kan Synofit in combinatie met medicijnen worden gebruikt?
Tot dusver zijn onder de gebruikers van Synofit nog geen problemen met het tegelijk innemen van geneesmiddelen ervaren. Middelen die door veel gebruikers van Synofit er naast worden gebruikt, zijn:
- Paracetamol
- NSAIDs (ibuprofen, diclofenac, naproxen, …)
- Corticosteroïden (tramadol, prednison, …)
- Bloedverdunners (acenocoumarol, …)
- Bloeddrukverlagers (hydrochloorthiazide, …)
- Middelen voor diabetici (metformine, …)
- En andere middelen, zoals methotrexaat, middelen voor de schildklier, …
Er zijn dus op basis van deze ervaringen geen problemen te verwachten bij het gebruik van Synofit samen met medicijnen. Bij twijfel of persoonlijke vragen kunt u altijd contact opnemen met Synofit (via het contactformulier).
Kan Synofit samen met andere voedingssupplementen worden gebruikt?
Het gebruik van extra voedingssupplementen met Vitamine C, Vitamine D3 en Calcium naast Synofit is niet gevaarlijk: de dosering van deze stoffen in Synofit is niet zo hoog dus de kans op een ‘overdosering’ is nihil. Raadpleeg bij twijfel de etikettering van de supplementen: als daarop staat dat u al de maximaal toegestane dosering gebruikt, dan kan er misschien een risico ontstaan als u meerdere supplementen met een hoge dosering tegelijk gebruikt. Maar in Nederland worden geen voedingssupplementen verkocht met een ‘bijna-te-hoge dosering’ waarbij ieder extraatje zou leiden tot gevaarlijke situaties. Als u zich hier toch zorgen over maakt, dan mag u altijd een kopie van de etiketten naar ons toe sturen, dan zullen we dit voor u nagaan.
Is het raadzaam om naast Synofit nog extra Glucosamine te gebruiken?
Zie ook de vorige vraag: in principe is het niet gevaarlijk om extra Glucosamine te gebruiken.
Het is wel de vraag of het eigenlijk wel zinvol is om extra Glucosamine te gebruiken. Glucosamine heeft geen bewezen waarde voor het behoud van gezonde gewrichten. Veel van de tevreden gebruikers van Synofit hebben in het verleden jarenlang Glucosamine gebruikt; het is daarom niet juist om te denken dat extra Glucosamine bij Synofit nodig of van enige toegevoegde waarde zou zijn.
Glucosamine is overigens ook al in een lage dosering aanwezig in Synofit als één van de natuurlijke ingrediënten van de Groenlipmossel.
N.B. Onder ‘Glucosamine’ kunt u ook verstaan: Glucosaminesulfaat, Chondroïtine, Chondroïtinesulfaat, MSM (Methylsulfonylmethaan), Hyaluronzuur, Gedenatureerd Collageen type 2, Ongedenatureerd Collageen type 2, … Al deze stoffen zijn natuurlijke componenten van kraakbeen. Inname van al deze middelen heeft geen bewezen invloed op de gezondheid van de gewrichten.
Ik heb diabetes, kan ik Synofit gebruiken?
In een enkel geval heeft Synofit tot een verhoogde bloedsuikerspiegel geleid bij diabetici, maar er zijn ook diabetische Synofit-gebruikers die dit niet ondervonden. Bij twijfel of persoonlijke vragen: graag contact opnemen met Synofit (via het contactformulier).
Vragen over de herkomst van Synofit
Hoe groot is de kans dat de Groenlipmosselen een keer ‘op’ zijn?
Het is niet zoals bij een olieveld dat de voorraad een keer ‘op’ is. Groenlipmosselen worden ecologisch gekweekt in een enorm gebied in Nieuw-Zeeland (de Marlborough Sounds) waar het water erg schoon is.
De kwaliteit van het water wordt daar doorlopend door de Nieuw-Zeelandse Gezondheidsautoriteiten in de gaten gehouden en bewaakt. We denken daarom niet dat de Groenlipmossel een keer zal uitsterven of ‘op’ zal raken.
Zie voor meer foto’s van de Groenlipmossel-kweek in Nieuw-Zeeland deze pagina.
Ook hoeft u zich geen zorgen te maken om het milieu in dat gebied: de Groenlipmossel werd onlangs geclassificeerd als één van de meest ‘eco-friendly seafoods’ van de wereld.
Waarom heeft de Groenlipmossel van Synofit een betere herkomst dan de meeste andere producten met bijvoorbeeld een goedkoper Groenlipmosselpoeder?
Al direct bij de oogst van Groenlipmosselen zijn er kwaliteitsverschillen. Synofit maakt gebruik van een specifieke kwaliteitsklasse van de oogst. Goedkope Groenlipmosselproducten gebruiken vaak partijen die overblijven wanneer deze duurste kwaliteit al geselecteerd en aan hogere bieders (zoals Synofit) verkocht is. Synofit wil dus absoluut de beste kwaliteit Groenlipmossel in haar producten verwerken!
Daarnaast zijn er belangrijke verschillen in de verwerkingsprocessen van de mosselen. In een Groenlipmosselextract kunnen bepaalde componenten van de Groenlipmossel keurig ‘opgezuiverd’ en geconcentreerd zijn, maar daarbij gaan andere belangrijke ingrediënten van de Groenlipmossel verloren. Een goed voorbeeld hiervan zijn sommige Glucosamineproducten op basis van de Groenlipmossel: daarin wordt alleen de Glucosamine uit de Groenlipmossel gebruikt, maar in feite is er weinig meer van de Groenlipmossel in zo’n product terug te vinden. Hetzelfde geldt voor sommige Omega-3 supplementen.
Dan zijn er ook nog veel producten met daar in een Groenlipmosselpoeder dat wél alle weefsels van de Groenlipmossel bevat. Maar om daar een bruikbaar poeder van te maken, gebruikt men vaak verhitting of vriesdroging: de eiwitten worden daardoor gedenatureerd en de natuurlijke samenhang van de ingrediënten gaat verloren. Daarom gebruikt Synofit een vloeibare, gestabiliseerde Groenlipmosselvorm (GLMax™). Bij dit (dure) verwerkingsproces wordt géén verhitting toegepast. Lees meer hierover op de pagina over de Groenlipmossel en op de pagina over GLMax™.
Vragen over zorgverzekeraars en het voorschrijven van Synofit
Wordt Synofit vergoed door de zorgverzekeraar?
Nee. Synofit is een voedingssupplement, en voedingssupplementen worden standaard niet vergoed. Als u een zeer tevreden gebruiker van Synofit bent, dan staat het u natuurlijk vrij om dit met uw eigen zorgverzekeraar te bespreken. Wij zijn dan altijd zeer geïnteresseerd in het resultaat van die bespreking en we stellen het op prijs als u ons daarover informeert.
Kan mijn arts mij Synofit voorschrijven, of kan ik Synofit op recept krijgen?
Ja.
Vragen over onderzoek met Synofit
Wat voor onderzoek wordt er met Synofit gedaan?
In Ede (midden Nederland) is in 2014 het eerste verkennende wetenschappelijke onderzoek afgerond waarbij Synofit vergeleken werd met een placebo. Voor meer (actuele) informatie hierover, zie deze pagina.
Nieuwe onderzoeken worden nog opgestart in Brussel en in Leiden (Nederland).
Onder de vele gebruikers in Nederland wordt met enige regelmaat een onderzoek gedaan aan de hand van enquêtes. Daaruit blijkt dat na 40 dagen opbouwkuur ongeveer 60% van de gebruikers tevreden is met Synofit. Na 80 dagen is dat 70% van de gebruikers. Ook weten we vanuit deze enquêtes dat doorgaan met Synofit ná die 80 dagen geen zin heeft als men eerder nog niet tevreden was: de tevredenheid neemt na de eerste 80 dagen meestal niet verder toe. Uiteindelijk is Synofit dus voor ongeveer 30% van de gebruikers niet het juiste product – dit is daarom altijd een kwestie van uitproberen.
Waarom wordt er op deze website niet meer verteld over allerlei onderzoek met Synofit?
Synofit is een voedingssupplement en daarom is het niet toegestaan te suggereren dat het product een bepaalde werking of werkzaamheid zou hebben bij bepaalde aandoeningen. Daarom gaan we op deze website niet dieper in op de onderzoeken die met Synofit gedaan worden.
Als u hier meer over wilt weten als ‘healthcare professional‘ dan kunt u dit aangeven en hierover contact met ons opnemen.
Vragen over de klantenservice van Synofit en klachten over Synofit
Hoe weet ik zeker dat dit bedrijf / deze webwinkel een goede klantenservice biedt?
Enkele dingen waarop u bij ons altijd kunt rekenen:
- Binnen kantoortijden wordt de telefoon zeker opgenomen (0484 / 248 238). We nemen de tijd voor u en voor uw vraag. Mocht i.v.m. ziekte of vakanties de juiste contactpersoon niet aanwezig zijn, dan wordt u op een later tijdstip teruggebeld. Of als we in een bepaalde situatie niet direct een antwoord op uw vraag weten: dan zoeken we dat eerst grondig uit en laten we u later alsnog weten wat wij er van denken.
- Uw e-mailberichten worden zo snel mogelijk beantwoord. We streven er naar om (buiten het weekend) dit binnen 24 uur te doen.
- Uw klachten worden zeer serieus genomen. Zie ook de volgende vraag.
- We doen onze uiterste best om de aflevering van uw bestelling zo snel en zo goed mogelijk te verzorgen. Zie voor honderden beoordelingen van klanten over dit onderwerp deze pagina.
Ik heb een klacht over de service of over het product, wat moet ik doen?
Neem dan alstublieft direct contact op met Daniel door te bellen naar 0484 / 248 238. Als hij er niet is, dan zal hij u zo spoedig mogelijk daarna terugbellen en de tijd voor u en voor uw klacht nemen.
U mag ook een e-mailbericht sturen naar Daniel. Wees dan in uw bewoording zo volledig mogelijk, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan.